jarmo

Internet is niet meer weg te denken in de huidige tijd. In het particuliere landschap speelt Social Media hier een grote rol in. Voor elke sociale activiteit is er wel een sociaal netwerk. Linkedin voor het zakelijke sociale dier, je vakantiefoto’s zet je voortaan gewoon op Instagram, muziek luisteren doe je op Spotify en dagelijkse bezigheden deel je op Snapchat. De irritatie die ontstaat wanneer een grote provider eruit ligt of als er een Whatsapp storing is, laat wel zien hoe afhankelijk we zijn geworden van connectiviteit. Voor ons als particulier is het niet meer weg te denken maar ook voor zakelijke klanten is connectiviteit & ICT een essentieel (soms noodzakelijk) onderdeel van de bedrijfsvoering.

Toen ik anderhalve maand geleden in gesprek kwam met e-Quest, was ik al direct gecharmeerd van het bedrijf. Nu mijn eerste week er op zit kan ik alleen maar melden dat ik verrast ben door wat het team van 40 medewerkers allemaal doet op ICT-gebied in regio de Peel. Mijn collega grapt weleens
“Bij de klant van toetsenbord naar muis, tot zijn volledige data bij ons in huis”, echter is het een feit. In mijn eerste week bij e-Quest kan ik alleen maar concluderen dat het bedrijf enorm allround is. ICT is het kloppend hart van een bedrijf en e-Quest regelt alles wat te maken heeft met de technische infrastructuur. Het innovatieve Tier 3 datacenter waar de klant zijn eigen ruimte kan huren maar waar ook de Cloud oplossingen staan, het glasvezelnetwerk wat uitgerold is in de regio en alles op het gebied van kantoorautomatisering heeft e-Quest in huis.

Het was een week vol verassingen, waarin het management en de medewerkers mij kennis hebben laten maken met de organisatie en de regio. De klant staat centraal en e-Quest is erop ingericht om haar klant optimaal te bedienen en altijd online te laten zijn. Wanneer de medewerkers vertellen wat ze doen voor de klant, sta ik ervan te kijken. Hier wordt het als een vanzelfsprekendheid gezien. Een voorbeeld is dat e-Quest haar connectiviteit naar het datacenter op eigen apparatuur vanuit Amsterdam, Eindhoven en Hilversum ontvangt. De afname van drie partijen draagt bij aan een onverstoorde dienstverlening. Een ander voorbeeld is dat e-Quest onafhankelijk is van de stroomvoorziening wanneer deze uitvalt. Alleen is de lichtvoorziening hieruit gehaald, zodat de medewerkers wel door hebben dat er een stroom storing is. Dit zijn slechts enkele voorbeelden: e-Quest ademt “altijd online” met wie je ook spreekt.

Niet alleen het bedrijf verrast me met alles wat er gebeurd, ook de bedrijvigheid in regio de Peel maakt veel indruk. De regio telt een scala aan bedrijven, denk hierbij aan een moderne Automotive Campus, Rijkswaterstaat en tal van lokale ondernemers die op een van de vele industrieterreinen werkzaam zijn. De innovatie die plaats vindt met o.a. Brainport, het MVI (maatschappelijk verantwoord inkopen) beleid van de Gemeente, de testbaan voor zelfrijdende auto’s en de doelstellingen om in 2030 klimaat neutraal te zijn, spreken mij aan.

Een eerste week vol met indrukken bij een bedrijf wat in en voor de regio opereert wat mij energie geeft om de klanten te helpen, ondersteunen en begeleiden op de drie pijlers van e-Quest: Datacenter(diensten), Kantoorautomatisering en Glasvezel.

Jarmo Fernhout, Accountmanager e-Quest

Fuse
  • Schootense dreef 26

  • 5708 HZ Helmond

  • 0492-392626 ͏͏
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.